jueves, 14 de abril de 2016

A música dixital imponse definitivamente ao soporte físico

Tras o esborralle dos formatos físicos e a consolidación da piratería, as vendas musicais parece que van levantando cabeza, impulsadas outro ano máis polos soportes dixitais. A nivel mundial, o sector fonográfico gañou máis de 13.000 millóns de euros, unha cifra que supón unha esperanzadora melloría do 3,2% con respecto a 2014, e logra ser o maior crecemento interanual desde comezos de século. En España, continua tamén o repunte. As mellorías de 2014 e 2015 son as primeiras despois dunha desfeita ininterrompida desde 2001: doce cursos consecutivos en vermello que se saldaron cunhas perdas para o sector de case o 80% dos seus ingresos.

Así o sinala o último informe mundial da música presentado hoxe en Londres e que publica con carácter anual IFPI (Federación Internacional da Industria Discográfica). Estes datos positivos veñen apoiados por unha importante transformación en canto a preferencias de consumo de música gravada: os formatos dixitais volveron superar en vendas aos físicos. A tendencia mantíñase imparable desde fai cinco anos, sobre todo a partir da irrupción do streaming como modalidade de consumo en liña, pero este adiantamento dixital non foi unha realidade nas cifras globais ata o ano pasado.

Só en tres dos grandes mercados, Xapón, Alemaña e Francia, as vendas por cedés e vinilos superan aínda aos ingresos xerados a través de Internet. En España tamén se materializou o cambio de consumo neste 2015, aínda que, por agora, a repartición entre físico e dixital é case equitativo. A partir de 2016, se se cumpren os prognósticos, agudizarase a inclinación.

No reconto global, o 45% dos ingresos de 2015 proveñen da área dixital, mentres os formatos físicos quedan atascados nun discreto 39%. O 16% restante hai que imputarllo na súa maioría aos dereitos de comunicación pública (radios e televisións). Mentres a franxa dixital experimenta un estirón do 10,2%, o negocio físico contráese en 4,5%. Con todo, é unha caída inferior á experimentada nos exercicios inmediatamente precedentes: un 8,5 % en 2014 e un 10,6% no caso de 2013.

A brecha que a rama dixital abriu respecto dos produtos físicos explícase, sobre todo, pola abafadora aceptación do streaming como fórmula de consumo musical. Son xa uns 68 millóns de afeccionados en todo o mundo os que gozan de subscricións premium (con pago de cota mensual) a plataformas como Spotify, Deezer, Napster ou Apple Music, cando en 2014 eran 41 millóns e en 2010, só oito millóns de usuarios.

No hay comentarios:

Publicar un comentario